Frågor och svar
Jag försöker logga in med e-legitimation men det fungerar inte. Vad kan vara fel?
Problem med inloggning kan bero på flera saker. Prova att logga in genom en annan webbläsare, kontrollera uppdateringar eller se fall det finns någon driftstörning.
Kontakta i första hand utgivaren av din e-legitimation för att ta reda på om problemet finns hos leverantören. Är du osäker på om din e-legitimation är giltig kan du även testa den på utgivarens webbplats.
Prova även gärna att logga in på en annan sida, exempelvis på din bank eller på Skatteverket. Om du inte kan logga in där kan du behöva kontrollera din uppkoppling eller din e-legitimation.
Varför visas fel förnamn, efternamn eller adress när jag har loggat in?
Dina uppgifter kommer från Skatteverket och hämtas vid inloggning. Om du inte har något registrerat tilltalsnamn kommer ditt första förnamn att visas.
Ta kontakt med Skatteverket om du vill registrera tilltalsnamn eller ändra något annat som inte stämmer. När ändringen har gjorts kan det ta någon vecka innan ändringen slår igenom.
Länk till Skatteverket: Startsida | Skatteverket
E-tjänsten jag försöker gå in i säger att den inte finns?
- Kontrollera Kristianstads kommuns hemsida om det finns information på följande länk: Kristianstads kommun eller dess undersidor.
- Vissa e-tjänster är bara öppna vissa perioder.
- Om du misstänker att e-tjänsten ska vara öppen men inte är det, använd följande länk för att kontakta kommunen: Kontakta Kristianstads kommun och gör en felanmälan.
E-tjänsten jag försöker går in att logga in på har "Logga in" knappen avstängd och går inte att klicka på?
Logga in knappen är avstängd vid en driftstörning med ett medföljande varningsmeddelande eller informationsmeddelande på e-tjänstens förstasida.
Du får återkomma till e-tjänsten vid ett senare tillfälle och försöka igen.